Hasznos információk
Gyakran ismételt kérdések
Szeretné a személyes segítségünket kérni?
A pályázati előminősítés ennek az űrlapnak a kitöltésével indul.
![]()
![]()
![]()
![]()
- Maga a pályázatírás egy komplex, nagy odafigyelést és kellő körültekintést igénylő, sok lépésből álló folyamat...
Sokan "pályázatírás" alatt nem csak a pályázati dokumentáció összeállítását, a pályázati anyag "megírását" értik, hanem az egész "pályázás folyamatát", így ennek szellemében a komplett folyamatról igyekszünk Önnek egy kis tájékoztatást nyújtani...
A folyamat több lépésből áll, melyek még további lépésekre bonthatóak, de legyünk egyszerűek és törekedjünk a lényegre:
1. Kapcsolatfelvétel:Ön felveszi velünk a kapcsolatot telefonon vagy e-mail-ben, esetleg bármely közösségi média felületünkön vagy mi keressük fel Önt.

2. Előminősítés – űrlap kitöltése:Ön kitölti a weboldalunkon található ún. előminősítési űrlapot ahol célzott kérdéseket kap a vállalkozását illetően. A kitöltött űrlapot a küldés gomb lenyomásával elküldi részünkre.
3. Kiértékelés – kiértesítés a jogosultságról:A beküldött adatok alapján Kollégáink elvégzik vállalkozása előminősítését vagyis megvizsgálják azt, hogy vállalkozása általánosságban megfelel-e a pályázati alapfeltételeknek vagyis alkalmas-e egyáltalán arra, hogy pályázzon... Az eredményről minden esetben írásos értesítést küldünk.
4. Pályázati kiírás alapos tanulmányozása, jogosultság ellenőrzése, tájékoztatás:Ennél a fázisnál a konkrét pályázati felhívásnak megfelelő feltételrendszeren megyünk végig és ellenőrizzük azt, hogy megfelel-e a cég a felhívás feltételeinek. Ugyancsak fontos és elengedhetetlen része a folyamatnak az Ügyfél teljes körű tájékoztatása és a pályázati felhívás részleteinek megismertetése, minden szükséges információ átadása is.
5. Pontszámítás, előkészítés:Sok pályázat esetében lehetőség van „előzetes pontszámításra” mely szigorú szempontrendszeren alapul. A pontok kiszámítása után jó eséllyel meg lehet azt mondani, hogy érdemes-e pályáznia. (Sok esetben előfordul, hogy bár a cég eléri és felette van a minimum pontszámnak, szerintünk mégsem érdemes indulnia 1-1 pályázaton...) Amennyiben a pontszámítás alapján a Cégvezető/Tulajdonos úgy dönt, hogy indulni szeretne az adott pályázaton, megkezdődik a szerződés előkészítésének folyamata.
6. Szerződéskötés:Miután Partnerünkkel megismertettük a teljes pályázati folyamatot és ennek egyes lépéseit, megtörténik a szerződés megkötése. A szerződés mindkét fél részéről tartalmazza a teendőket, az elvárásokat, a jogokat és kötelezettségeket melyek a teljes folyamat kapcsán felmerülnek.
7. Adatbekérés:Ebben a szakaszban szorosan együtt kell működnie Velünk valamint minden olyan Partnerével (könyvelő, közjegyző, ügyvéd, földhivatal, beszállító, bank, stb.) aki a pályázat szempontjából fontos adatot, dokumentumot, információt biztosítja az Ön számára. A szükséges teendőkről és dokumentumokról természetesen előre tájékoztatjuk. Ez a szakasz koncentrált munkavégzést, nagyfokú rugalmasságot és türelmet fog igényelni Ön ill. munkatársai részéről! Mi előre szóltunk!!!
8. A pályázati dokumentáció összeállítása, elkészítése:Nem lehet általánosítani itt sem, ugyanis nincs két egyforma pályázat, ahogy nincs két egyforma pályázó sem. Mindenesetre a komplex pályázati anyag összeállítása a Mi dolgunk, ezzel Önnek már nem kell foglalkoznia. A pályázat bonyolultságától, összetettségétől és a beszerzendő „csatolandó dokumentumoktól” függ az, hogy mennyi lesz az a munka mennyisége melyet a szakmai anyag elkészítésére kell fordítanunk. Van olyan pályázat melynek elkészítése 1-2 napot vesz igénybe és olyan is, mely akár 2-3 hétig tart és 2-3 Kolléga is dolgozik rajta. Minden szakmai anyag elkészítésénél törekszünk a maximális alaposságra és arra, hogy a beküldendő dokumentum(ok) 100%-ig megfeleljenek a tartalmi és formai követelményeknek, hiszen csak ebben az esetben van esély a nyerésre.
9. Pályázati anyag véglegesítése:Utolsó simítások, „double check” vagyis dupla ellenőrzés a beküldés előtt. Mivel a pályázati „ablak” általában elég szűk, vagyis pár hét-, adott esetben csak pár nap- vagy óra áll rendelkezésre a dokumentumok beküldésére, ezért nagyon nem mindegy, hogy mennyire vagyunk gyorsak.
10. Pályázati anyag benyújtása:A pályázati anyag benyújtása elektronikus felületen vagy postai úton ill. e-mail-ben történik attól függően, hogy a kiíró melyik "utat" részesíti előnyben. Amennyiben az anyag határidőre beadásra került, minden esetben hivatalos értesítést küldenek, melyet természetesen Ön is kézhez kap.
11. Hiánypótlás(ok) elvégzése:Amennyiben a pályázatot elbíráló Hatóság mindent 100%-ig rendben talált mind a beadott pályázati anyag mind pedig a pályázó vállalkozás vonatkozásában, akkor nincs más teendő, mint a döntést és a kiértesítést megvárni. Ha úgy találják, hogy a beadott dokumentáció nem elégséges, vannak benne vitatott dolgok, esetleg hiányos, vagy a cég-gel kapcsolatban merülnek fel aggályok, nyitott kérdések, úgy hiánypótlást kérnek/kérhetnek. A hiánypótlás(ok) módját, jellegét már a felhívás tartalmazni szokta, így ha hiánypótlásra kerül sor, nem érhet senkit sem meglepetés. A hiánypótlásban szereplő információkat minden esetben határidőre és szóról szóra úgy kell elkészítenünk és beküldenünk ahogy azt kérik, ellenkező esetben elutasításra kerülhet a pályázat. Előfordulhat hogy több hiánypótlást is kérnek.A hiánypótlások beérkezéséről általában hivatalos befogadó nyilatkozatot küldenek.
12. Döntés, kiértesítés:A pályázat elbírálása heteket, akár hónapokat is igénybe vehet adott esetben. A pályázati döntést sem befolyásolni sem felgyorsítani nem tudjuk, a döntés végkimenetelére semmilyen ráhatásunk nincs és nem is lehet. Az elutasításról vagy a támogatásról minden esetben részletes írásos indoklást küldenek.
13. Fellebbezés, támogatói okirat, előleg lehívása:Amennyiben a pályázat elutasításra került, általában van lehetőség fellebbezésre. Amennyiben a fellebbezést indokoltnak látjuk azt a Megbízóval összhangban határidőre benyújtjuk.Ha nyert a pályázat, a támogatói okirat kézhez vétele után lehet csak hátra dőlni. Amennyiben van lehetőség előleg lehívására, természetesen intézzük Önnek.
14. Projekt megvalósítása, mérföldkövek:A projekt megvalósítására az előírtak szerint bizonyos időkeret áll rendelkezésére. A megvalósítást során számos kérdés merülhet fel, azt számos változás, körülmény befolyásolhatja, így javasoljuk ebben a szakaszban is a „szoros kapcsolattartást” és kérjük, hogy minden lépésről tájékoztasson bennünket a megvalósítás sikeressége és a kellemetlenségek elkerülése érdekében. A betervezett mérföldkövekről, a benyújtandó pénzügyi- szakmai és egyéb beszámolókról, esetleges ellenőrzésekről időben tájékoztatjuk és felkészítjük.
15. Projekt lezárása, fenntartási időszak:Amennyiben megvalósításra kerültek a pályázatban foglaltak, teljesültek a benne leírt feltételek valamint a végelszámolás is benyújtásra került és mindezt el is fogadták csak abban az esetben tekinthető egy projekt lezártnak. Erről is hivatalos értesítést fog kapni természetesen. Csak ezek után kezdődhet a fenntartási időszak. A fenntartási időszakban, annak végéig is vannak teendők melyekről szintén időben tájékoztatjuk...
A fenti rövid összefoglaló alapján Ön is láthatja, hogy a pályázati folyamat mennyire komplex és szerteágazó...
Mi mindenben segítünk, amiben tudunk, de ne felejtse, hogy lesz jó néhány olyan teendője, melyet Mi nem tudunk elvégezni Ön helyett! Szóval ha tárt karokkal várja a támogatást és azt gondolja, hogy „majd a pályázatíró úgyis megoldja” akkor sajnos el kell keserítenünk: a megfelelő mennyiségű bele tett idő/energia/munka nélkül sajnos nincs siker, ahogy pályázati támogatás sem!!!
Bár "szőrszálhasogatásnak" tűnhet, de minden jelentéktelennek, apróságnak tűnő dolognak stimmelnie kell a cégében ahhoz, hogy sikeresen pályázzon. Nagy körültekintéssel, kellő alapossággal kell eljárnia már a "felkészülési időszakban" is. Nem elég az, hogy a cége gazdasági mutatói rendben vannak, mindennek, de tényleg mindennek rendben kell lennie ahhoz, hogy sikerrel vegye az akadályokat egy pályázati beadás során és ne kerüljön elutasításra a pályázata.
Minden pályázat más feltételrendszerrel bír, de van jó néhány alapfeltétel melyet mindenképp (az esetek 90%-ban) teljesítenie kell Önnek és/vagy cégének ahhoz, hogy egyáltalán pályázhasson.
És hogy melyek ezek? Adunk néhány hasznos tippet:
✅ legalább 1 teljes lezárt üzleti év,
✅ közzé tett beszámoló,
✅ min. 1 fő átlagos statisztikai létszám,
✅ regisztráció a NAV köztartozásmentes adózó adatbázisában,
✅ bejegyezett telephely,
✅ telephely szerepeltetése az e-cégjegyzékben,
✅ 100%-ban per- és igénymentes ingatlan,
✅ a jegyzett tőke-saját tőke pozitív viszonya,
✅ rendezett tulajdonviszonyok,
✅ érvényes működési- és telephely engedély,
✅ ...
A fentieken kívül nyilván van még jó pár dolog, melyekre figyelnie kell, de ha ezek rendben vannak, jó eséllyel nem éri meglepetés!
De ne aggódjon, mindenben segítünk!:-)
A pályázati projektmenedzsment egy olyan komplex megoldást takar, amely 100%-ban leveszi a terhet az Ön válláról és minimalizálja mind az idő, mind pedig a befektetett energia mennyiségét a pályázattal kapcsolatban.
Önnek semmivel sem kell foglalkoznia, ránk bízhatja a komplett folyamatot A-Z-ig.
A Projektmenedzsment folyamat az alábbiakból áll:
- A kedvezményezett folyamatos tájékoztatása a projekt mérföldköveiről, aktuális teendőkről.
- Szakmai beszámolók elkészítése.
- Pénzügyi elszámolások elkészítése.
- Időközi elszámolások elkészítése.
- Mentorálás a projekt teljes időtartama alatt.
- Projektzárás: záróelszámolás elkészítése.
Egy adott pályázat beadásához szükséges dokumentumok listáját minden esetben az adott pályázati kiírás tartalmazza.☺️
A felhívás pontosan rendelkezik arról is, hogy a szükséges dokumentumokat hogyan és milyen formában szükséges benyújtani, pl.: 3 hónapnál nem régebbi dokumentum, közjegyző által hitelesített irat, cégszerű aláírással ellátott dokumentum, stb.☝️
Van néhány "alapszabály" melyeket azonban mindenképp szükséges betartani már a "tervezési fázis" során:⤵️
☝️tartsuk napra készen és elérhető közelségben a cég működése szempontjából szükséges hivatalos iratokat, melyeket bármikor ellenőrizhetnek a hatóságok, ilyenek pl.:
📌alapító okirat megléte,
📌cégbírósági bejegyzést igazoló dokumentum,
📌társasági szerződés,
📌eredeti tervdokumentációk,
📌földhivatali bejegyzési igazoló dokumentum, melyen szerepel a helyrajzi szám is,
📌 stb.
☝️számítsunk arra, hogy minden esetben szükség lesz:
📌aktuális cégadatokra,
📌friss cégkivonatra,
📌aláírási címpéldányra,
📌valamint információkra a cég történetéről,
📌tevékenységéről,
📌rendelkezésre álló tárgyi- és humánerőforrásokról,
📌stb.
☝️készüljünk fel arra, hogy a tervezett beruházást részletekbe menően be kell tudnunk mutatni:
📌szöveges formában részletes leírva a fejlesztést,
📌a fejlesztés egyes részleteit indokolni szükséges,
📌be kell mutatni, hogy a tervezett beruházás összhangban áll a cég rövid- vagy hosszú távú céljaival,
📌a beruházás szükségessége indokolt,
📌stb.
☝️A fentieken kívül hiánypótlásban a bíráló szerv gyakorlatilag "bármit" bekérhet, többek között:
📌különböző igazolásokat,
📌bevallásokat,
📌nyilatkozatokat,
📌beszámolókat,
📌igazolvány másolatokat,
📌okiratokat,
📌egyéb dokumentumokat.
⚠️⚠️⚠️
A szükséges dokumentumokat már a tervezés szakaszában érdemes szem előtt és napra készen tartani, ugyanis rengeteg időt spórolhat magának azzal, ha ezek már jó előre elő vannak készítve, nem is beszélve arról, hogy adott esetben a megfelelő időzítésen múlhat az, hogy sikerül-e egy adott pályázatot a megfelelő időben benyújtani, vagy esetleg lemarad róla...😏
Ha bennünket bíz meg, biztos lehet abban, hogy időben tájékoztatjuk a beszerzendő dokumentumokról és nem marad le emiatt egyetlen lehetőségről sem!🤝
A teljes projekt ideje alatt bátran forduljon hozzánk kérdéseivel, készséggel állunk rendelkezésére.
Itt írhat nekünk.